Náhrada doutnavky

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Úterý Srpen 7 10:19:57 CEST 2007

> Dobrý den,
>
>   Mám tady fotoblesk, ve kterém odešla doutnavka, která indikuje
>   nabití blesku. Když měřím napětí na té doutnavce, tak je tam cca
>   210V= Jakým způsobem bych ji mohl nahradit LEDkou? Bude stačit, když
>   připojím LED přes velký odpor? Nebude problém s tím, že začne svítit
>   ještě když blesk nebude naplno nabitý?

Zdravím,
  tou doutnavkou teče zanedbatelný proud (je tam odpor řádu MOhm). LED
diodou bude třeba proud větší, aby se rozsvítila, což by mohlo ovlivnit
např. spotřebu blesku (nezanedbatelný výkon bude pálen na předřadném
odporu). Nadto doutnavka zapaluje až od určitého napětí výše, čímž
právě indikuje připravenost blesku, zatímco LED se bude rozsvěcet plynule.
Když tak dát do série vhodný prvek, něco jako diak, který se otevře až
po dosažení určitého napětí a teprve pak pustí proud do LED. Ale rozhodně
bych spíš sháněl novou doutnavku, neměl by s tím být takový problém...
     S pozdravem Pavel Troller