Teplotni cidlo do solarniho kolektoru

Josef Šíp sip@atlas.cz
Sobota Srpen 4 22:59:09 CEST 2007

No napad to není spatny ale stejne bych chtel mit moznost

merit tu teplotu J

Kazdopadne dik za odkaz na to čerpadlo něco takového jsem hledal.

From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Vlada Andel
Sent: Saturday, August 04, 2007 9:39 PM
To: HW-news
Subject: Re: Teplotni cidlo do solarniho kolektoru

No a není jednodušší  systém co se reguluje sám a ještě je nezávislý na
síti? Já budu ke kolektorům dávat oběhové čerpadlo  ecocirc D5 Vario

 <http://www.laing.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=1&Itemid=2>
http://www.laing.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=1&Itemid=2

tady je datasheet: www.laing.de/file/27

napájené solárním článkem od chobota za 1600 peněz, takže to nepotřebuje
žádnou další regulaci. Čím víc to svítí, tím víc vody se tam cpe.

<http://www.gme.cz/index.php?action=detail&sklcis=522-013&lk=&sk=&pict=&jaz>
http://www.gme.cz/index.php?action=detail&sklcis=522-013&lk=&sk=&pict=&jaz=

Možná tomu těch 6W pro rozumný teplotní spád stačit nebude, ale to už se dá
z něčeho přiživit. Každopádně by to mělo stačit jako nouzovka proti uvaření,
když vypadne elektrika. To čerpadlo má zaručený chod od 3W.

Kolektor mi bude ohřívat přes trubkobý výměník vodu v akumulační nádrži
(společné pro topení) a TUV se z této vody bude ohřívat (dle teploty
případně jen předehřívat) zase přes výměník. Ten sekundární okruh výměník -
aku nádrž budu dělat samotížný - bude o 1,5 m níž než nádrž. Stejně i krb. V
samotížné smyčce (samostatné pro krb a pro kolektor) cirkuluje voda jen
pokud je teplota větší než v nádrži, to zabrání ochlazování vody v nádrži.
Je to sice možná komplikovanější, ale ohřívám jen vodu, kterou hned
spotřebuju a odpadají problémy s legionelou.

Anděl