Ochrana pred statickou elektrinou.

Vlada Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Sobota Duben 28 15:15:48 CEST 2007

Mnoho let nam behal system (puvodne Amit s procesorem 80C535, pak jsme
stejnou filozofii prevzali do naseho systemu) kde byl LCD 2x16 primo na
paralelnim portu pres cca 0,5m plocheho kabelu. Nekdy se stalo ze displej
"zamrznul" a cely system se zastavil ve smycce ktera cekala na displej.
Kolega se to snazil uz v hotovem programu obejit, displej volal ze spousty
mist a v programu si nadelal dost "neprehledno". Vysledek stejne nebyl
dokonaly. Tak jsme tam zacali davat displej+klavesnici s vlastnim MCU a ten
je k hlavnimu MCU pripojen pres jednodratovou linku. A je klid. Spojeni je
delane tak, ze displej muzu za provozu pripojovat / odpojovat a nic se
nedeje. Z principu se na nic neceka. Pokud komunikace probehne v poradku,
muze ti to precist znak z klavesnice.Pokud ne, program jede dal.
http://www.vaelektronik.cz/bastl/download.htm#komunikace ted koukam ze tam
je dost stara verze
http://www.vaelektronik.cz/dcfs1.htm tady je nova, i kdyz jen jednosmerna.
Tu obousmernou komunikaci mam nekde v praci.

Andel

----- Original Message -----
From: "andrej jancura" <hw_aj@zoznam.sk>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Saturday, April 28, 2007 10:42 AM
Subject: RE: Ochrana pred statickou elektrinou.

Tak to je trochu iny problem, pretoze EMC testy su standardizovane a hlavne
maju definovane podmienky testov, co v realnej situacii nemas. Dalsi problem
je, ze ked si urobis skusky v roznych laboch, budes mat vzdy ine vysledky, v
jednom prejdes, v druhom nie, hlavne ak si na limitach. Ale Vy mate problemy
s ESD, a tam su kategorie rozne. Jednou je, ze zariadenie samo obnovi po
case svoju cinnost. Preto som Ti napisal, ze chod za softwaristom, nech Ti
to naprogramuje sposobom "idioten-sicher". Darmo budes robit upravy hw, ked
Ti padne mcu v LCD... Ked budes mat prvu zaplatu, mozes rozmyslat co dalej.

Do buducna, asi by som si kupil nejaku knihu o EMC a riadne si ju precital.
Minimalne dostanes obraz o tom, co to vsetko obnasa a mozes si urobit nejaku
predstavu o tom, s cim vsetkym musis pri navrhu pocitat a mysliet na to.
Nejake mozes najst aj v internetovych antikvariatoch, ale vlastne prakticke
skusenosti su tym najlepsim, co mozes ziskat.

A.

p.s. Najviac sa mi ale paci toto: "Zasadni zmena neni mozna, tech zarizeni
jsou v terenu stovky, je to vyrobek a navrh stary nekolik roku". A co chcete
vlastne potom robit? Logicky, nieco zmenit urcite budete musiet.

Nájdi už konečne tú správnu cestu!
http://mapy.zoznam.sk