invertor k LCD

Bitovod hw@prelude.cz
Čtvrtek Duben 26 13:33:00 CEST 2007

Omlouvam se, nepamatuju si diskusi uplne od zacatku, ale co se tyka LCD v
notebookach - co jsem mel moznost zkoumat a rozebirat, tak casto jsou u
menice ctyri fousy: em, napajeni, start menice (vetsinou nejaka logika) a
zpetna vazba, jestli menic opravdu bezi (nekdy logika, nekdy jenom volnej
kolektor tranzistoru). Kazdopadne notebook vetsinou (nechci generalizovat,
nevidel jsem vsechny typy :) vi, jestli se mu zapnulo podsviceni nebo nee.
Nektery mrchy to hlidaj a kdyz nesviti, tak odmitnou nastartovat.

Fakt je, ze tohle jednak cucam z hlavy, druhak to mam z doby, kdy vrcholem
pokroku v notebooku bylo gigove pentium III, treba se to dneska dela jinak,
ale IBM, Toshiby, Delly i HP, ktrere jsem tenkrat poruznu opravoval a
pitval, to hlidaly vsechny (ne ze by to byl nejaky reprezentativni vzorek,
ale cca 20-30 kusu ruznych typu).

Pavel Kutina

----- Original Message -----
From: Ing. Karel Matějíček
To: hw-list@list.hw.cz
Sent: Thursday, April 26, 2007 1:03 PM
Subject: invertor k LCD

Připojit k jiné výbojce jsem to zkusil se stejným výsledkem. Sice jde o jiný
displej, o kterém nevím,
v jakém je stavu, ale svítil podobně. Datasheet IO jsem našel, ale na
destičce se nedá nic rozumně
zkoumat. Tišťák je vícevrstvý a propískáváním jsem nebyl schopný si zapojení
nakreslit. Není ale
stejné jako typické z datasheetu. Neznámý pin spíš vypadá na výstup. Budu
muset ještě zkoumat.