Tranzistorove pole pre kladnu vetvu

Miroslav Sinko sinkomiro@rocketmail.com
Středa Duben 25 10:33:03 CEST 2007

Odpoviem si sam, mozno sa to niekomu hodi.
Ani po dlhsom hladani som nenasiel nic, co by splnalo povodne
predstavy.

Riesit sa to da napr. pouzitim samostatnych P-MOSov v DIP4 puzdre
IRFD9110/9120. Parametre tranzistorov daleko prevysuju potreby, ale
puzdra sa daju naskladat vedla seba ako DIPx obvod. Pre SMD sa daju
pouzit IRF7342, co je 2x P-MOS v SO8 puzdre (parametre tiez daleko
prevysuju potreby).
P-MOSy maju vyhodu, ze nie je potrebny odpor do Gate, nevyhodou je
vyssia cena konkretne uvedenych typov. Lacnejsim riesenim su potom len
samostatne tranzistory. Na hrane, co sa tyka ubytku napatia je napr.
bezny BS250.
Ked uz bezny tranzistor, je pre dane pouzitie mozno lepsie pouzit PNP
(nevyhoda - nutny odpor do bazy), napr. zmieneny BC640. Pripadne v SMD
BC857/858.

miro