TCP/UDP zarizeni s vysokou rychlosti

GT5 gt5@seznam.cz
Pátek Duben 20 12:49:43 CEST 2007

Problem je ze vetsina vyrobcu uvadi nepotrebne nebo zvlastne
vypovidajici udaje. Udaj o tom ze to je "ethernet 10Mbit nebo 100Mbit"
toho zas tak moc nevypovida :). Potrebuji provadet prenosy s efektivnim
datovym prutokem 2,5 az 6Mbyte/s po dobu minimalne 180s.

Premyslel jsem nad vhodnym rozhranim, ale jelikoz potrebuji i dokonale
oddeleni - opticke, pripada ethernet na to nejlepe realizovatelny.

USB vzhledem k tomu ze je obousmerna diferencialka, je to problem oddelit.
Kdyz bych to resil pres FTDI (oddeleni bych provadel na strane UARTu) ,
isochronous transfer. Mozna, v laboratornich podminkach se dostanu na
nejakych 3Mbaud jak uvadi vyrobce, coz jinak receno mi vypoctem vychazi
taky na efektivni prutok 0,3-0,4Mbyte/s.

Uvazoval jsem o reseni ala XPORT. Nicmene ten dosahuje pomerne maleho
efektivniho prutoku, takze nejakych 0,3-0,4Mbyte/s je pro mne uboha
nizka hranice.
Podobne jsou na tom i jine embedded moduly, misty se to vysplha i na
1,8Mbyte/s pri rozhrani ethernet100Mbit.
Jeste maximalne jsem ochoten udelat vedle sebe dva paralelne fungujici
moduly, abych zdvojnasobil efektivni prutok.

na Rabbity jsem taky koukal, ale nic o nich nevim. Mozne to je ze budou
vykonne.

O Charonu II nebo Eternut toho nevim nic, kolik dosahuji maximalniho
efektivniho prutoku.

wifi moduly... taktez neuspech. maly prutok. (802.11g)

Uvazoval jsem i o konstrukci vlastni IO PCI karty, resp. nejaky
prevodnik opticke seriove linky s FIFO. Bud reseny CPLD + FIFO, nebo
FPGA. Na konci pripojeny PCI controller treba od texasu. Jenze
problem...extremni slozitost, cas, penize.
Brutalni reseni by mohlo byt pomoci nejake prumyslove DAQ PCI karty,
treba s 8 digitalnimi vstupy. Opticke oddeleni bych udelal pomoci
vicevidoveho optickeho kabelu a defacto by se mohl provadet paralelni
8bitovy prenos. Jenze...najdete levnou a soucasne trvale vzorkujici PCI
kartu, tak kolem tech 5Msps...

LP.