Pajeni bezolovem

David Mensik mensikd@seznam.cz
Neděle Duben 15 22:26:23 CEST 2007

Zdravim vsechny pritomne,
mam pred sebou Fluitin 1532 bezolovnatou pajkou - zkousel jsem si s tim
pajet a chci se zeptat:
1. povrch pajky po pajeni je sedy matny - je to v poradku? At jsem
nastavoval na mikropajce teplotu jak sem chtel, vzdy jsem dosahl toho,
ze pri pajeni byla roztavena pajka leskla, po zchladnuti zmatnela.
Dodavam, ze pri pajeni Sn60Pb40E (MTL401) mam krasny leskly povrch po
pajeni.
2. ma smysl pajet bezolovem? Jsou nejaka omezeni bezolova proti klasicke
pajce - neco jako "po roce se pajka rozpadne" :) apod., krome toho, ze
mam dobry pocit, ze pajim bez olova?

A jeste jednu otazecku - s Sn60Pb40E jsem spokojen (je s tavidlem
MTL401). Ma smysl pouzivat Sn60Pb38Cu2 s MTL468? Jaky je mezi nima
prakticky rozdil (teda krome ceny;)) ? Je to pri pajeni poznat? Nebo da
se vyhradit nejaka oblast "narocne elektroniky" (jak pisou u vyrobce
pajky) pro kterou by se pajka s 2% medi hodila vice (pokud ano, muzete
uvest priklady)?

Diky za odpovedi,
  Ozon.