Prosba o identifikaci kondenzatoru ...

Pavel Troller patrol@sinus.cz
Neděle Duben 15 21:48:16 CEST 2007

> Jak je velký?
> TESLA TC205 1M/100V má půměr 8mm délka 18mm

Zdravim,
  podle mne je uplne jedno, jaky kondenzator se tam da. Je skutecne zrejme jen
odrusovaci. Volil bych na vyssi napeti - 160V mi prijde jako rozumnejsi. Kdyz
tim netece svareci proud, postaci jakykoliv lepsi polyester nebo podobny.
Drive se pouzivaly MP, ale ty jsou dnes uz asi prekonane. Ale rozhodne bych
tam neco dal, taky sam nemam rad, kdyz mi rusi nejake neodrusene bastly treba
DX prijem.
  Zrovna nedavno se mi stalo tohle: Vse bezi, pohodicka, klidek. Najednou rana
jako z pistole a jistice spadle. V chodbe smradu jako po certovi. Nahodim
jistic - vse sviti, bezi, vrni blahem :-). Hledam, hledam, poruchu nenachazim.
Druhy den se to opakuje. Tentyz vysledek - zdroj nenalezen. Treti den to
bouchlo presne v okamziku rozsviceni. Konecne mam voditko - vida, v odrusovacim
kodanu v zarivkovem telese (v tom malem, ne v tom na kompenzaci cos fi) je
z boku dira asi 3 mm a kolem ni je vse ocazene. Schvalne jsem ho jeste zkusil -
nyni jiz pravidelne po privedeni napeti zpusoboval zasleh cca 15 cm plamene
s mohutnym zvukovym efektem. Opakovane a spolehlive. Dal by se pouzit jako
detonator.

     S pozdravem Pavel Troller