Regulace 1f 370W motoru

jan.kuba jan.kuba@seznam.cz
Čtvrtek Duben 12 17:27:49 CEST 2007

Neco velmi podobneho jsem vyresil dvema trafy 220/2x24V 400VA, kde
sekundar toho pripojeneho do site je usmernen a vyfiltrovan a pomoci
dvou 50A fetu  napeti opet "rozsekano" do sekundaru druheho trafa.
Primar druheho trafka krmi motor soustruhu.
Jako budic tech fetu je nejaky CMOS  ( asi 4053)  - vyslo cca pred 2
lety v AR jako menic 12/220W  kde jde regulovat kmitocet.  Motor tocil
od 20 - 70Hz se zmenou napeti jsem si nedelal vrasky.. ( ma motor
soustruhu jsme pro jistotu pridelali 2 x 80mm ventilatory)
Jednoduche , elegantni, spolehlive a  oproti menici LEVNE ! Ovsem trochu
rozmernejsi a krkolomne.
Pri pokusech rozsekavat rovnou usmernenou sit 230V jsem mel velkou
spotrebu soucastek, hlavne fetu a  nejak jsem nebyl schopnej to
"ukocirovat". Zahadne mi to tam stale odchazelo.....

Pokud mate chut laborovat, zkusil bych nejakou dvoukonverzni UPSku
přemluvit, aby davala na vystupu mensi kmitocet.