TGV

Milan Mlynarčík milan.m@centrum.sk
Středa Duben 11 22:49:33 CEST 2007

Tak som si predsa tú predstavu doplnil. Priznám sa, som dosť prekvapený, že
je to iba tak málo. Bol by som očakával aspoň tých 1500V ako na
elektrických. V podstate by to mohli byť tie isté motory.
Tie 6válce majú fakt neprekonateľný hlas (ja im hovorím "krochkadlo"). Bývam
asi 1km od trate, iné nepočuť ale tieto sa nestratia.
Pri motaní po internete ma prekvapilo, keď som našiel tabulku o spotrebe
http://spz.logout.cz/vozidla/749/749_poro.html
Tie šesťválce pri určitých režimoch pri rovnakom výkone sa uskromnia iba s
polovicou nafty proti 12-válcom.
No súhlasím, stroje sú to pekné ...
Vďaka za info.

                                           Milan  Mlynarčík

Jak jsem zjistil, kdyz jsem se vetrel na prohlidku lokomotivy 749 (drive
T478) , prezdivkou Bardotka, Zmracena, Ceckata

tak tato lokomotiva ma 4 seriove trkacni motory napajene maximalnim napetim
500V . Sef depa v Lipove Laznich, ktery velmi ochotne nam prohlidku teto
lokomotivy udelal, tak rikal ze provozni napajeci napeti je cca 480V.
Takze pokud  vime ze spalovaci motor (6valec, vrtani 310mm - neznam hezci
zvuk
spalovaciho motoru) ma vykon cca 1100kW, tak celkovy proud generovany
trakcnim dynamem je 2200A , tj jeden trakcak papa cca 550A
privodni kabely tomu odpovidali, odhaduji prumer jednoho kabelu na 2cm

Doufam ze jsem si to zapamatoval dobre, tyhle masiny se mi desne libi,
dizajnerovi se fakt povedli i s radou 754 - Brejlovec. Netradicni, ale velmi
pekne.

Ale to jsem se nechal unest nekam jinam.

Spozdravem
--

Petr "Zapik" Zapadlo