Snimani pohybu - kamerami

Jan Kral kral@fortech.cz
Středa Duben 11 17:47:04 CEST 2007

Vyzkousena mam Paradoxy, jsou primo do venkovniho prostredi. Troufnul bych si hadat, ze mate zkusenosti s cidly levne kategorie ala Jablotron, pak bych se nedivil spatnym zkusenostem, cimz nechci rict ze zrovna tento vyrobce by mel byt spatny.
Co se tyka falesnych poplachu od PIR cidel, tak ve vnitrnim prostredi si troufnu tvrdit, ze to bude dane zejmena nekvalitnim cidlem pripadne totalne spatne instalovanym cidlem.
Ve vnejsim prostredi kde se mohlo pohybovat kde co od ptaku a traktoru na poli byly skutecne falesne poplachy. To jsme nakonec vyresil dvemi cidly paralelne, ktere koukaji krizem (je pravdou, ze v tomto pripade byl relativne maly prostor, ktery jsem potreboval hlidat) a je to naprosto spolehlive bez jedineho falesneho poplachu. Samozrejme odolnost proti malym zviratum je jednim z parametru cidel a taktez zavisi na tom jak se cidlo nainstaluje.

Jestli trvate na kamerach, tak kouknete k Huttermanu, dela relativne levnou kartu do PC se 4 vstupy, ktera ma lepsi parametry nez profi systemy na kamery. Software k ni umi definovat zony v obraze ve kterych se zmena vyhodnoti jako alarm. Muzete mit takto kameru, ktera casti obrazu snima rusnou ulici a casti hlidany prostor a vyhodnoti pouze zmenu v hlidanem prostoru. Zapomente vsak na to, ze by v nocnich hodinach stacila kamera na to detekovat nejaky pohyb, zejmena na vetsi vzdalenost. A uz vubec ne, ze by to zmaknula kamera barevna.

Osobne si myslim, ze hodne cidel a rozumne nastavene oblasti k pokryti budou mnohokrat lepsi jak cenove tak na instalaci.

JK