OT: Problém s motorem Felicia 1.3/50
Míra Beneš
benes.m@stapro.cz
Úterý Duben 10 11:30:35 CEST 2007
A co je videt na VAGu?
Neni potreba prilis typovat - teplota motoru i hodnoty z lambdy jsou tam
velmi dobre videt. To same hodnoty z klapky.
mira
Pavel Troller napsal(a):
> Zdravím,
> blíží se léto a hodlám dát auto do servisu, tak si dovolím se zeptat místních
> znalců, zda by někdo nevěděl...
> Už několik let mi dělá motor u Feldy 1.3i/50kW s monovstřikem tento problém:
> Za studena jede jako drak, startuje vždy bez problémů, v zimním období
> prakticky nemá chybu. Jakmile však jsou teploty okolí vyšší, zvláště v létě, po
> zahřátí vykazuje zajímavý problém při požadavku na náhlé zvýšení výkonu. Pokud
> je delší dobu na malém výkonu (volnoběh, jízda z kopce, jen malý plyn...) a pak
> "na to dupnu", ihned po přidání plynu "poskočí", tj. chce podat výkon, ale pak
> "zvadne" - buď vyloženě vysadí, nebo výkon alespoň podstatně poklesne. Tahle
> "pauza" trvá tak 400 ms. Poté opět najede, zdá se mi, že i výkonem vyšším,
> nežli by byl jeho trvalý, ale pak zase třeba vysadí. Tohle se tak 2x - 3x
> opakuje, auto přitom skáče jak jankovitý mezek. Konečně se pak uklidní a začne
> podávat svůj stálý výkon. Dá se z toho vyvést i úplným ubráním plynu a pak
> pomalým přidáváním, což ovšem není manévr vhodný třeba v okamžiku, kdy chcete
> někoho předjet :-).
> Dělá to při libovolných otáčkách, třeba i na 3000 - 3500 rpm. Tehdy se zdá,
> že celý ten proces probíhá rychleji. Pokud se to stane při rozjezdu a člověk
> to neuhlídá, může i chcípnout a pak mu chvilku trvá, než se dá nastartovat
> (tak 5 sekund startuje naprázdno a pak zabere). Obzvlášť vtipné uprostřed
> křižovatky, člověk si zopakuje pocity z autoškoly :-).
> V servisu tvrdí, že to je na výměnu klapkové komory za 20 kKč. Moje laická
> intuice s tím nesouhlasí - nemůže to být jen chybný údaj nějakého čidla ? Dává
> mi to pocit, že ECU má dojem, že něco je špatně, přiškrtí vstřik, až je moc
> chudá směs, pak si toho všimne, zase přidá, a tento děj se může i opakovat.
> Nebo mne taky napadlo kolísání tlaku paliva, když při prudké akceleraci je
> větší spotřeba a nestačila by dodávka... To by ale bylo horší na studeném
> motoru, kdy je sycení směsi větší, a naopak tehdy se to vůbec neprojevuje.
> Každá rada či zkušenosti jsou vítány!
> S pozdravem Pavel Troller
> _______________________________________________
Další informace o konferenci Hw-list