RE: Problém s motorem Felicia 1.3/50
Kubat Tomas
tomas_k@comap.cz
Úterý Duben 10 08:57:10 CEST 2007
pokud to pujde a chyba je "100% vyvolatelna", tak sehnat na pujceni tu vahu vzduchu, je pravda ze se na feldach sra.. kazily :-).
jinak cpat do auta soucastku v 50% ceny auta asi mema smysl. urcite na inzerat sezenete levneji.
tomik.
-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Pavel Troller
Sent: Tuesday, April 10, 2007 8:37 AM
To: hw-list@hw.cz
Subject: OT: Problém s motorem Felicia 1.3/50
Zdravím,
blíží se léto a hodlám dát auto do servisu, tak si dovolím se zeptat místních znalců, zda by někdo nevěděl...
Už několik let mi dělá motor u Feldy 1.3i/50kW s monovstřikem tento problém:
Za studena jede jako drak, startuje vždy bez problémů, v zimním období prakticky nemá chybu. Jakmile však jsou teploty okolí vyšší, zvláště v létě, po zahřátí vykazuje zajímavý problém při požadavku na náhlé zvýšení výkonu. Pokud je delší dobu na malém výkonu (volnoběh, jízda z kopce, jen malý plyn...) a pak "na to dupnu", ihned po přidání plynu "poskočí", tj. chce podat výkon, ale pak "zvadne" - buď vyloženě vysadí, nebo výkon alespoň podstatně poklesne. Tahle "pauza" trvá tak 400 ms. Poté opět najede, zdá se mi, že i výkonem vyšším, nežli by byl jeho trvalý, ale pak zase třeba vysadí. Tohle se tak 2x - 3x opakuje, auto přitom skáče jak jankovitý mezek. Konečně se pak uklidní a začne podávat svůj stálý výkon. Dá se z toho vyvést i úplným ubráním plynu a pak pomalým přidáváním, což ovšem není manévr vhodný třeba v okamžiku, kdy chcete někoho předjet :-).
Dělá to při libovolných otáčkách, třeba i na 3000 - 3500 rpm. Tehdy se zdá, že celý ten proces probíhá rychleji. Pokud se to stane při rozjezdu a člověk to neuhlídá, může i chcípnout a pak mu chvilku trvá, než se dá nastartovat (tak 5 sekund startuje naprázdno a pak zabere). Obzvlášť vtipné uprostřed křižovatky, člověk si zopakuje pocity z autoškoly :-).
V servisu tvrdí, že to je na výměnu klapkové komory za 20 kKč. Moje laická intuice s tím nesouhlasí - nemůže to být jen chybný údaj nějakého čidla ? Dává mi to pocit, že ECU má dojem, že něco je špatně, přiškrtí vstřik, až je moc chudá směs, pak si toho všimne, zase přidá, a tento děj se může i opakovat.
Nebo mne taky napadlo kolísání tlaku paliva, když při prudké akceleraci je větší spotřeba a nestačila by dodávka... To by ale bylo horší na studeném motoru, kdy je sycení směsi větší, a naopak tehdy se to vůbec neprojevuje.
Každá rada či zkušenosti jsou vítány!
S pozdravem Pavel Troller
_______________________________________________
HW-list mailing list - sponsored by www.HW.cz Hw-list@list.hw.cz http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
Další informace o konferenci Hw-list