TGV

Michal Krestan krestan@hw.cz
Pátek Duben 6 10:54:52 CEST 2007


Je to tak, ze aerod. odpor jednak stoupa s mocninou rychlosti a dokonce pri 
rychlostech nad 500km/h se projevuje i stlacitelnost vzduchu a aerod. ohrev 
povrchu:-) Pri takove rychlosti uz ma hodne nezanedbatelnou roli design 
aerod. casti soupravy. Me by tada hlavne zajimalo, jak to dokazou udrzet na 
kolejich a nedovedu si predstavit, kde by to skoncilo, kdyz by se to na nich 
neudrzelo.

            Michal

----- Original Message ----- 
From: <Cihak@dkv.lbc.cd.cz>
To: <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Wednesday, April 04, 2007 2:55 PM
Subject: RE: TGV


Při této rychlosti určitě. Skusil jste někdy jet 200 autem ? A podíval jste 
se kolik to při ustálené rychlosti papinká ? Už si ty vzorce nepamatuji ale 
matně si vzpomínám, že jízdní odpor stoupá tuším s mocninou rychlosti. 
Nebijte mě pokud si to pamatuji špatně. Prostě jízdní odpor stoupá podstatně 
rychleji než rychlost. Stejná legrace je potom tu nahromaděnou energii 
zabrzdit.

Martin.

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On 
Behalf Of Pavel Kadečka
Subject: Re: TGV


A to má takovej odpor vzduchu? Nebo co ho tak brzdí?

P.K.

4.4.07, Cihak@dkv.lbc.cd.cz <Cihak@dkv.lbc.cd.cz>:
> Na udržení té rychlosti :-)
>
>         Martin.
>
> -----Original Message-----
> From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz]
> Subject: Re: TGV
>
>
> Při konstantní rychlosti? Na co to potřebuje tolik energie?
>
> P.K.
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list@list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list




Další informace o konferenci Hw-list