TGV

Vlada Andel vaelektronik@vaelektronik.cz
Čtvrtek Duben 5 23:47:15 CEST 2007

Kdysi mi kamarad rikal ze se pouziva nejak specialne zapojene trafo, ktere
trifazovou sit zatezuje rovnomerne kdyz napaji tu jednofazovou 50 Hz trolej.
Moc jsem mu to teda neveril, nechapu jak by tohle dokazali. Opravdu tohle
jde udelat?
Andel

----- Original Message -----
From: "Rollfree" <rollfree@volny.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, April 05, 2007 9:52 PM
Subject: Re: TGV

Co jsem o tom cetl (ale nikdy nevidel), tak se to dela pry elektronicky.
Jako jedna z vyznacnych vlastnosti site 15 kV je to, ze je (na rozdil
od nasi 25 kV/50Hz) zcela oddelena od beznych rozvodu VN.
To na nasi 50 Hz siti, ktera je oddelena jen trafem, dela problemy,
protoze se muze stat, ze by naopak draha napajela rozvodnou
sit (pri rekuperaci), a navic to funguje paralelne s distribucni siti
a vlaste ji to premostuje (coz napr. pri vypnuti casti distribucni
site muze byt problem). Proto se u nas na 50 Hz prakticky nerekupereje,
ale na 16.7 Hz ano.
Nevim, jestli by pri pouziti nejak salamounsky zapojenych transformatoru
nedoslo k potencialne stejnemu problemu, tj. pripadnemu napajeni
distribucni site zeleznicni siti.

Jinak ve prospech elektronicky reseneho stridace by napovidalo
i to, ze presli na nesoudelny kmitocet (misto puvodniho 16 a 2/3
na 16.7).

rollfree

Hezký večír,

    já neříkám že to nejde motorgenerátorem, ale s tím trafem to jde
také. Možná to pracuje jako přesytka či transduktor to nevím, ale vím že
tam nejsou žádné polovodiče. Všechno to dělají jen celé vodiče ze železa
a mědi. Ale jak, to nevím. (no a teďka nevím jak se dělá smajlík co krčí
rameny)

Saša K. Svobodová