TGV
Milan Mlynarčík
milan.m@centrum.sk
Čtvrtek Duben 5 13:46:39 CEST 2007
Vďaka, až tak detailnú odpoveď som ani nečakal !
Mám ešte jednu otázočku. Tie 3kV na napájanie trakčných motorov mi pripadá
tak akurát. Pre 25kV sa používa nejaké trafo alebo sa používajú také VN
motory? Pre komutátorové motory sa mi to zdá príliš veľa.
Milan Mlynarčík
----- Original Message -----
From: "Saša Svobodová" <sasa.svobodova@centrum.cz>
To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Thursday, April 05, 2007 7:47 AM
Subject: Re: TGV
Hezké ránko :-)
České a Slovenské lokomotivy mají podstatně menší spotřebu. Ale u
těchto rekordů se dělají ještě i další finty. Například se zvedne napětí
v troleji z 25kV na 30kV a soupravě se dají nová soukolí a většinou
ještě o něco větší. Zrovna tak ze soupravy vyřadí část vagonů.
Naše mašinky, například
stejnosměrné řady: 121 - 2032kW, 122 - 2040kW, 130 - 2040kW, 163 -
3480kW, 141 - 2032kW, 150 - 4000kW
střídavé řady: 230 - 3080kW, 263 - 3060kW, 240 - 3080kW
motorové lokomotivy: 720 - 551kW, 710 - 300kW, 749 - 1103 kW, 754 - 1472kW
Stejnosměrná trakce má 3000V a střídavá 25kV/50 Hz. Pak máme ještě
jednu trať kde je 1500V stejnosměrných. Takže vlastně na území ČR jsou
tři soustavy napájení lokomotiv :-)
Další informace o konferenci Hw-list