TGV

Martin Hanek martin.hanek@centrum.cz
Čtvrtek Duben 5 11:59:17 CEST 2007


Tuhle jsem jel ve vlaku a tam byl takovy nekolikastrankovy popis, jak se 
v cesku stavela elektricka zeleznice a popis snad vsech masin. Tech 16 
2/3 Hz snad v cesku nekde na severu u nemecka je.
Zajimave cteni.

Martin Hanek


Vlada Andel napsal(a):
> Konečně někdo fundovaný ... Jen bych se zeptal - rakušáci mají ještě 
> soustavu 16 2/3 Hz. Ještě jezdí mašiny které tohle potřebují, nebo tam už 
> dávno jezdí nějaké elektronické multisystémové a tu frekvenci udržují jen 
> "ze zvyku" a nebo tuhle soustavu už zrušili? Někdy v roce 91 jsem viděl u 
> Siemense ve Vídni (dělali tam měniče pro klimatizace do vagónů) rotační 
> měnič. Byl to historický kousek, naleštěný a funkční, měl na dvoře svůj 
> domeček :-) a ukazovali ho návštěvám. Zkoušeli s tím ty měniče pro 
> klimatizace.
> Anděl
> 
> ----- Original Message ----- 
> From: "Saša Svobodová" <sasa.svobodova@centrum.cz>
> To: "HW-news" <hw-list@list.hw.cz>
> Sent: Thursday, April 05, 2007 7:47 AM
> Subject: Re: TGV
> 
> 
> Hezké ránko :-)
> 
>     České a Slovenské lokomotivy mají podstatně menší spotřebu. Ale u
> těchto rekordů se dělají ještě i další finty. Například se zvedne napětí
> v troleji z 25kV na 30kV a soupravě se dají nová soukolí a většinou
> ještě o něco větší. Zrovna tak ze soupravy vyřadí část vagonů.
> 
>     Naše mašinky, například
> 
> stejnosměrné řady: 121 - 2032kW, 122 - 2040kW, 130 - 2040kW, 163 -
> 3480kW, 141 - 2032kW, 150 - 4000kW
> střídavé řady: 230 - 3080kW, 263 - 3060kW, 240 - 3080kW
> motorové lokomotivy: 720 - 551kW, 710 - 300kW, 749 - 1103 kW, 754 - 1472kW
> 
>     Stejnosměrná trakce má 3000V a střídavá 25kV/50 Hz. Pak máme ještě
> jednu trať kde je 1500V stejnosměrných. Takže vlastně na území ČR jsou
> tři soustavy napájení lokomotiv :-)
> 
>     Jak je vidět, motorové mašinky mají o hodně menší výkon motorů a to
> je ještě výkon motoru spalovacího, pro jízdu jej nepoužije celý, protože
> část výkonu (až jedna třetina) se spotřebuje na topení vagonů. Proto se
> při rozjezdu to topení vypíná, aby byl výkon pro motory pohonu.
> 
>     Jen pro zajímavost, Pendolíno, řada 680, má celkový výkon motorů
> 4000kW. Takže naše "Krysa" 150 je na tom stejně a to je o dost starší.
> 
> Z Ústí nad Labem zdraví a hezký den přeje
> 
> 
> Saša K. Svobodová
> 
> 
> 
> *****************************************************************
> 
>           web: http://www.sasa.monty.cz
> 
>          mail: sasa (tečka) svobodova (zavináč) centrum.cz
>  mobilni mail: svobodova (tečka) sasa (zavináč) vodafonemail.cz
> 
>           ICQ:  260 344 186
> 
> *****************************************************************
> 
> 
> 
> Milan Mlynarčík napsal(a):
>> Mňa tiež napadla otázka ekonomického hodnotenia takejto dopravy. Pre
>> porovnanie - máte niekto predstavu (napr. Saša) aké výkony ( a teda
>> spotrebu )  majú "bežné" lokomotívy ?
>>
>>
>>
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list@list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 
> 



Další informace o konferenci Hw-list