TGV

Cihak@dkv.lbc.cd.cz Cihak@dkv.lbc.cd.cz
Čtvrtek Duben 5 11:49:15 CEST 2007

Opět v textu:

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of CNCnet.info
Sent: Thursday, April 05, 2007 10:49 AM
To: HW-news
Subject: Re: TGV

Ne zda se ze naprosto nerozumite Vy me.

>>M: Asi máte pravdu :-)

To o cem vy pisete muze mit vliv na celkovou spotrebovanou energii v
celem pokusu (to po jake krivce a za jak dlouho se dostali na jakou
rychlost), ale v pripade ze se bavime o okamzitem prikonu tak nehraje
roli cas. Prosim nezamenujte energii a prikon - je v tom vyrazny rozdil
- u prikonu nehraje roli cas je to dosti blbe receno energie za cas t=0.
Proto v naseldujicim odstavci sice pisu o energii, ale jen proto, ze se
to lepe predstavuje - jen si musite pak za cas dosadit tu nulu - nebo
spis aplikovat na prikon.

Pro udrzovani nejake rychlosti je treba enerigie na prekonani valiveho
treni kol a energie na prekonani odporu vzduchu zadna jina pokud kola
neklouzou (a i kdyby klouzala nelze predpokladat ze to nejak ovlivni
graf - tezko si predstavit ze by treba 1MW obrusoval kola - to by z nich
nic nezbylo po prvnim kilometru).

 Zadna jina energie treba neni - na
valivy odpor je treba sypat prikon po x^2 a pro odpor vzduchu po x^3.
Takze po jakoukoliv rychlost kterou si vymyslite musi odpovidat prikon
souctu techto krivek.

Pokud zrychlujete jen se ten graf posune o neco nahoru kvuli prikonu na
zrychlovani - ta energie na zrychlovani je konstatni z toho jak graf
ryclosti na case stoupa linearne. Je to vicemene rovnomerne zrychleny
pohyb s nekolika pauzami. Rozhodne ale ta energie pro zrychlovani nemuze
narovnat graf x^3 + x^2 do primky nebot v te rovnici je to  konstanta
(posunuti na ose Y). energie na zrychlovani neni funkci rychlosti -
nezavisi na ni.

RadekCX