TGV

Saša Svobodová sasa.svobodova@centrum.cz
Čtvrtek Duben 5 07:47:04 CEST 2007


Hezké ránko :-)

    České a Slovenské lokomotivy mají podstatně menší spotřebu. Ale u 
těchto rekordů se dělají ještě i další finty. Například se zvedne napětí 
v troleji z 25kV na 30kV a soupravě se dají nová soukolí a většinou 
ještě o něco větší. Zrovna tak ze soupravy vyřadí část vagonů.

    Naše mašinky, například

stejnosměrné řady: 121 - 2032kW, 122 - 2040kW, 130 - 2040kW, 163 - 
3480kW, 141 - 2032kW, 150 - 4000kW
střídavé řady: 230 - 3080kW, 263 - 3060kW, 240 - 3080kW
motorové lokomotivy: 720 - 551kW, 710 - 300kW, 749 - 1103 kW, 754 - 1472kW

    Stejnosměrná trakce má 3000V a střídavá 25kV/50 Hz. Pak máme ještě 
jednu trať kde je 1500V stejnosměrných. Takže vlastně na území ČR jsou 
tři soustavy napájení lokomotiv :-)

    Jak je vidět, motorové mašinky mají o hodně menší výkon motorů a to 
je ještě výkon motoru spalovacího, pro jízdu jej nepoužije celý, protože 
část výkonu (až jedna třetina) se spotřebuje na topení vagonů. Proto se 
při rozjezdu to topení vypíná, aby byl výkon pro motory pohonu.

    Jen pro zajímavost, Pendolíno, řada 680, má celkový výkon motorů 
4000kW. Takže naše "Krysa" 150 je na tom stejně a to je o dost starší.

Z Ústí nad Labem zdraví a hezký den přeje


					Saša K. Svobodová



*****************************************************************

          web: http://www.sasa.monty.cz

         mail: sasa (tečka) svobodova (zavináč) centrum.cz
 mobilni mail: svobodova (tečka) sasa (zavináč) vodafonemail.cz

          ICQ:  260 344 186

*****************************************************************



Milan Mlynarčík napsal(a):
> Mňa tiež napadla otázka ekonomického hodnotenia takejto dopravy. Pre
> porovnanie - máte niekto predstavu (napr. Saša) aké výkony ( a teda
> spotrebu )  majú "bežné" lokomotívy ?
>
>   
>   




Další informace o konferenci Hw-list