adaptivni regulatory (+ SWN 1990, 1991)

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Pondělí Duben 2 12:06:03 CEST 2007

Dobry den,

> v roce 1990 vyšel v Softwaerovych novinach serial clanku o
> adaptivnich regulatorech. Popsany algoritmus se velmi snadno
> implementoval do 8 bitovych procesoru a to i v assembleru.
>
> Myslel jsem si, ze to nekde mam, ale nemuzu to najit.  Je tady
> nejaky pametnik, ktery muze pomoci ?

bohuzel, SWN jsem zacal kupovat az od roku 1991 (bohuzel, pro me
takrka osudove cislo s tematem Umela inteligence mi nenavratne
zmizelo -- pujcka komusi, kdo to ztratil -- kdybyste mel nekdo dve,
moc rad odkoupim/za neco vymenim).

Dival jsem se do katalogu knihoven CVUT, slabota, vedou pocinaje
rocnikem 1994.

K adaptivnim regulatorum:
opravdu by me velmi zajimaly osobni zkusenosti vsech zde s timto
tematem. Studuji na katedre ridici techniky, takze nejakou zakladni
teorii kolem tematu jsem vstrebal, ale priznam se, ze zatim jsem
krome samoladicich se regulatoru snad zadne poradne a skutecne
funkcne aplikovane adaptivni rizeni nevidel.

Adaptivni zpracovani signalu, to ano. Ale v opravdovem rizeni, zda se
mi, se moc nepouziva. Je zde nekdo, komu adaptivni rizeni opravdu
pomohlo a s uspechem jej pouzil? Myslim pripady, kdy takovy regulator
fungoval lepe nez neadaptivni.

Sam se tesim, ze nekdy takove regulatory budu pouzivat, ale zatim mam
porad jeste co dohanet v zvladnuti tech neucicich se :-).

Pekny den preje Marek P.