monitor napětí pro 12V baterii

Vojtěch Bubník bubnikv@seznam.cz
Čtvrtek Září 28 23:14:05 CEST 2006

Dobrý den.

Kutím přenosný systém pro datovou komunikaci pomocí Pocket PC a krátkovlnného transceiveru, kde jako modemu se používá zvukový čip handheldu. Protože handheld baterky při provozu aplikace sežere asi za 3 hodiny, je nutné handheld dobíjet ze zapouzdřené 12V baterie transceiveru. Byl mi zde v konferenci doporučen měnič s 2575, který funguje podle očekávání, čímž děkuji za radu.

Potřeboval bych indikaci stavu baterie. Ideální by bylo něco s procesorem, který by indikoval stav napětí blikáním jedinou ledkou, například: 1 bliknout, dlouhá pauza - zapnuto, nabito. 2x bliknout, dlouhá pauza - mírně vybitá, 3x bliknout, dlouhá pauza - dost vybitá, nepřetržité blikání - podvybito. Hledal jsem na webu, ale neuspěl jsem. Docela mě to překvapuje, protože určitě nejsem první, koho to napadlo. Napsat bych to umněl, ale teď na to nemám sílu a čas.

Jako rychlé řešení mě napadly jedna či dvě TL431 indikující stavy skoro vybito a vybito. Našel jsem nějaký čip od Maximu, ale v GM je přez 130Kč. Existuje něco dostupného v GM či GESu v desetikorunové cenové hladině?

Díky, Vojta Bubník