Ako zmotat kabel do spiraly?

OK1UGA ok1uga@volny.cz
Středa Září 27 21:31:05 CEST 2006

No, přesně takový odpor v té zátěži mám - viz.
http://ok1uga.nagano.cz/soubory/mvmetr/odpor.jpg . Ale protože mám
jediný, nerad bych o něj přišel. O jeden 250W odpor už jsem přišel při
měření PA 250W. Bylo to velice rychlé... Netrvalo to ani vreřinu a
nemohlo tam být víc jak 300W. Tyto odpory zřejmě nesnášejí ani velmi
krátkodobě jakékoliv přetížení. Pro dobré chlazení jsem pod ním měl
plotnu mědi a stejně to nepomohlo.

Problém je, že to klubko by muselo mít tak 4db, takže by to bylo opravdu
pořádné klubo. Původně jsem přemýšlel o kabelu RG213, který by měl na
144MHz podobný útlum jako ten Tvůj kabel na 700MHz. Je ale jasně vidět
že bych ho upekl. Na druhé sraně mě to překvapuje, protože RG213 na
výkony přes 1kW běžně používáme a nikdy jsme žádný neupekli. Pravda ale
je, že používáme SSB. Sice komprimovany, ale s poměrem příjem / vysílání
  asi výkonová ztráta (teplo) spadne do rozumných mezí.

Ten hybrid není špatný nápad. Ještě jeden takový odpor bych asi sehnal a
bude to levnější a skladnější než tak velké klubo kvalitního kabelu. A
těch hybridů by se dalo udělat několik pro používané amatérské kmitočty.
A předřadit pro jistotu cca 1 - 1,5db kabel.

Dík za nápady.

	Martin.