RE: MECH : soustruh s frézkou ?

Filip Kotouček - MP Media s.r.o. Filip.Kotoucek@mpmedia.cz
Středa Září 27 10:49:49 CEST 2006

Jo s tim se neda nez souhlasit ale v tom prispevku bylo jasne receno ze musi byt hlavne tuhy

S tim ze na velkem soustruhu jdou delat male veci se neda nez souhlasit

Poradne dilenske soustruhy jsou tezke z duvodu tuhosti ne z duvodu neschopnosti ho odlehcit
A paklize obsahuji dutiny byvaji pak vysypavany piskem prave z duvodu tlumeni

Na velkem soustruhu jsem i s nedotazenym suportem jsem udelal to na co jsem musel u toho maleho dotahnout vsechno tak aby se mi malej podelnej suport nehejbal pricnej byl dotazenej na pozadovanej prumer a velkej podelnej byl dotazenej ze s nim takrka neslo hnout a cele to stejne pruzilo a rezonovalo

Duvod byl v tom ze ten suport na tom velkym vazila asi tak jako celej muj malej soustruh
A rozkmitat 100 kilo uz potrebuje docela dost energie

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Ales Prochaska
Sent: Wednesday, September 27, 2006 10:40 AM
To: HW-news
Subject: Re: MECH : soustruh s frézkou ?

Tady bych si dovolil nesouhlasit. Soustruh je naopak treba kupovat co nejvetsi a kdyz si nekdo muze dovolit opravdu velkou hmotnost (garaz) tak je zpravidla lepsi mit jety z fabriky nez za stejnou cenu nejakou fungl novou miniaturu. Nejde jen o znamy fakt, ze na velkem soustruhu se da udelat mala vec ale naopak ze to nejde. Cim je soustruh mensi, tim spis je zamereny na kutily a je nekde osizeny. Samozrejme jsou vyjimky vybocujici z rady (Sherline) ale stejne bych se vsadil, ze na nejake second hand NS50 (pokud neni v p.... lozisko vretene - ale to se da nakonec vymenit) se udela cistsi povrch na 10 mm zelezne kulatine nez na novem Sherline. Sama velikost soustruhu nema temer zadny vliv na hazivost vretene a vule ve vedenich, i kdyz si lidi casto intuitivne mysli opak. Ale mnozstvi litiny pouzite na vyrobu stroje se na presnosti pozna.

Ales Prochaska

--
Best regards,
 Ales                            mailto:prochaska@alsoft.cz