Zajimave zapojeni stabilizatoru, nejen 3.3 a 5V

Danhard danhard@volny.cz
Pondělí Září 25 17:20:39 CEST 2006

Jirko nepredstavuj si to tak jednoduse, pod 2V se ta "katoda" nedostane.
Schvalne odpoj spodni odpor delice uplne, na kolik spadne vystup :o)
Danhard
*******

Ale vubec ne :). TL431 pracuje tak, ze pokud ma na pinu reference proti
anode vice nez 2.5V (jeho interni reference), pak otevira a pri napeti
pod 2.5V zavira ve smeru katoda-anoda. Nesmite si to predstavovat jako
obycejnou zenerku :).

Kdyz se to zapoji do zpetne vazby, pak dela presne to, aby TL431 mel na
vstupu reference 2.5V.

U LM317 si odmyslete referenci, ale berte jej jen tak, ze kdyz ma velky
odpor od Adj k zemi, je nejvice otevrena ze vstupu na vystup a opacne.
No a tak ta TL431 ridi otevirani a zavirani LM317.

LM317 nemuze pracovat bez minimalni zateze, coz je tech 240R a udrzuje
na nich 1.25V. No a kdyz neco udrzuje nejake napeti na pevnem odporu,
pak je to proudovy zdroj. A ten proud tece do TL431, ktere bezvadne
vyhovuje, kdyz je krmena proudovym zdrojem, protoze pak nema sanci
ujizdet s napetim sve reference v tom rozsahu, jako ujizdi v ramci
celeho provozniho rozsahu proudu pres ni. Takze drzi napeti presne a
nuti tu LM317 mit na vystupu presne takove napeti, aby TL431 mela za tim
delicem na svem vstupu reference napeti 2.5V.

Staci to tak ?

--
Jiri Bezstarosti