Re: Dotaz na téma "podkávací+dálková světla"

Tomáš Hamouz hamouz@alsoft.cz
Pondělí Září 25 09:23:27 CEST 2006

RG> Přeji hezký den do fóra.
RG> Mám prosbu zda někdo zná odpověd na tuto otázku z oboru autoelektriky.

RG> Pokud jede vozidlo se zapnutými podkávacími světly a přepne na dálkové
RG> světla mají podkávací světla:
RG> a/ zůstat svítit
RG> b/ zhasnout

Z hlediska platné legislativy: obojí je správně.

Z hlediska technického: záleží na provedení světel. Pokud máte
dvojvláknové žárovky, měly by potkávačky zhasnout, jinak to parabola
tepelně nevydrží. Výjimka je světelná houkačka, ale tam se počítá jen
s krátkými časy.
Pokud máte dvě paraboly a v každé z nich jednovláknovou žárovku, nic
nebrání tomu aby obě svítily současně. Výhoda je že i při přepnutí na
dálková je stále osvětlena vozovka těsně před autem.
Vím o čem píšu, moje auto svítí oběma současně.

Tomáš