Apple x PC

Filip Kotouček - MP Media s.r.o. Filip.Kotoucek@mpmedia.cz
Sobota Září 23 08:50:02 CEST 2006

V posledni dobe ty pc menime za odpovidajici pocitace k tem macum
Po hw strance je to skoro srovnatelne
Ale s bastlama se to neda srovnavat proste stejne jako se bastl neda srovnat napriklad s dellem nebo jinou znackou
S tim souhlasim
Ale macintosh si taky jen tak nezbastlite
Co se tyce softwaru lidi se chovaji stejne na obou pocitacich
Na macintoshich maji I vyssi prava nez na pc
Instaluji si tam taky kdeco
Ale kupodivu na tech macintoshich to tak casto nezbouraji

Treba ted u sefa na pc (nikdy si tam samovolni nic neinstaloval) prestal jen tak fungovat internet explorer, typicky se tam nainstalovala nejaka komponenta activex nebo cosi jineho a nemaka to

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Petr Zahradnik
Sent: Friday, September 22, 2006 11:31 PM
To: HW-news
Subject: Re: Apple x PC

Puvodni zprava ze dne 22.9.2006 od Filip Kotouček - MP Media s.r.o.:

> Ja mam jako admin v siti asi 20 macu v DTP a ma to jednu pro me
> zasadni vlastnost Nepotrebuje to udrzbu Nezavirovava se to, nehrouti
> se system, minimalne padaj programy, je to jednodussi na ovladani
> proste se to nerozbiji

> Takze jsem jako spravce 2x instalil MAC OS X a jednou menil hdd a
> jednou zdroj

> U pececek (50 kousku) menime 2 zdroje mesicne tri boardy mesicne tak 7
> preinstalaci mesicne A pak denne nekolik zasahu pro nefungujici soft,
> cosi zasekleho, nefungujici posta nebo buhvi co jineho

Pro tohle je jedno jedine vysvetleni, ktere jsem ochoten a schopen bez problemu dokazat. Jedna se totiz ciste o to, ze se tu porovnavaji dve zcela ruzne veci. Ty porovnavane pocitace proste nemaji stejne programy (na urovni kvality), nemaji stejna pouziti, nemaji stejna zachazeni, nemaji stejny prutok software, nestaly stejne penize apod.

Velmi zjednodusene, do PC kazdy nainstaluje, na co prijde, tisice programu, tisice demoverzi, tisice neoverenych a necertifikovanych zarizeni s tisici podivnych driveru, kazdy se v tom rype, nakupuji se levne a nekvalitni soucasti i komponenty apod.

Uprimne, me pocitace PC take nepotrebuji udrzbu. A mel jsem kdysi pocitace s bezicimi Windows 95, o kterych kazdy tvrdi, ze to byl nestabilni system a porad padal. Mam stale bezici pocitac s Windows 2000, ktery jede 24/7 bez nejmensiho problemu uz minimalne 5 let a restartuji ho pouze tehdy, kdyz to vyzaduje nove nainstalovana verze software (treba KMS), mam nekolik dalsich bezproblemovych pocitacu, pricemz muj hlavni pocitac je velmi prolezly vsim moznym, obsahuje tuny software za hodne moc penez a je k nemu pripojenych hodne periferii (pro informaci, jen co se tyka sbernice USB, mam tu 3 huby po 7 portech a temer vse je obsazeno)... a bezi kazdy den a cely den.
A nevyzaduje udrzbu, kdyz nepocitam vysavani vetraku.

A propos, mam nekolik tisic zakazniku, kteri maji pocitace PC. Muzu uplne klidne prohlasit, ze rozhodne jim to take jede. Ti zakaznici tomu nerozumi, nedelaji si zadnou udrzbu. Co se hardware tyka, nikdy jsem nikomu nemenil zdroj, zakladni desku jsem naposledy menil nekdy tak v roce 1995, byly to 386DX, vetsinou ten pocitac za mnoho let natolik zastara, ze se pak kupuje novy. Nikdy nikdo z mych zakazniku nemel takove problemy, aby bylo potreba kratce po sobe opakovane neco preinstalovavat, kdyz uz neco totalne chciplo, tak po preinstalaci to pak zase mnoho let jelo.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem