Sroubovaci konektory -- F, PL-259 -- poradte zoufalci

Marek Peca marek@tynska.cuni.cz
Pátek Září 22 18:58:28 CEST 2006

Dobry vecer,

patrne mou mysl otemnily sily zla, ze jsem zakoupil sroubovaci
konektory F a PL-259 (UHF) (bohuzel meli dnes nahle zavreno v GESu,
tak jsem se musel spokojit s nabidkou ubohou nejmenovane jine
samosky).

Patrne bych mel vratit maturitu, ale nedari se mi za zadnou cenu
konektory pripevnit na kabel RG58 se stredovym dratem (ne lankem).
Odizoluji vnejsi plast, ohnu stineni zpatky pres sebe (zkousel jsem
to i bez ohybani a s ruznym muchlanim), snazim se nasroubovat.

Konektor sice vetsinou skutecne "nasroubuji", ale o nejake pevnosti
se moc hovorit neda -- rukou jej stahnu i bez pouziti nerealne vysoke
sily.

V cem tkvi vtip? Delam neco blbe? Nebo jsou ty konektory opravdu
takovy odpad, aby drzely tak mizerne?

Dalsi dotaz: sroubovaci dil konektoru PL-259 ma v sobe dve protilehle
diry prumeru asi 3.5mm. K cemu? Mam plast koaxu zalit temito dirami
pajkou? U nesroubovacich konektoru se to tak asi dela, u tohoto
sroubovaciho typu rovnez?

Za vyvedeni z omylu a tapani dekuje a pekny vikend preje
Marek P.