hladinove elektrody

Petr Simek psimek@jcu.cz
Čtvrtek Září 21 22:57:01 CEST 2006

On Thu, 21 Sep 2006, Petr Zahradnik wrote:

> No ja nemam destilovamou vodu v zumpe, ale v takove nadobce v
> obalkovacim zarizeni. Tou vodou se nalizuji obalky, nadobka neni nejak
> moc velika, a potreboval bych zjistovat, ze uz je tam malo vody. Ona
> tam vydrzi tak tyden nebo dva, pak uz je potreba ji dolit. Rikal jsem
> si, ze bych tam dal maly spici PIC a malou baterku a merilo by to jen
> v nejakych dlouhych intervalech, ale jeste jsem prave nezkousel
> laborovat s nejakymi cidly.

Tak to zkuste udelat jako je to v cartrid-zich tiskaren Canon. Soucasti
pouzdra naplne je trojuhelnikovity hranol a zespodu na nej sviti LEDka.
Kdyz je tam kapalina svetlo hranolem projde do naplne a tam se zatlumi
nebo vysviti ven. Kdyz se ale hranol octne na suchu dojde k lamani svetla
a jeho odrazeni zpet. Zrejme to tam snima nejaky fototranzistor vedle
te LEDky. Myslim ze by se to dalo ze stare vypsane naplne vyriznout
a ponorit do kontrolovane nadobky.