Ako zmotat kabel do spiraly?

Petr Simek psimek@jcu.cz
Středa Září 20 20:34:54 CEST 2006

On Wed, 20 Sep 2006, Daniel Valuch wrote:

> Otazka teraz je ako taketo "cievky" najjednoduchsie vyrobit.
> Vyrobit nosny ram a popri navijani na neho kabel priebezne
> pripaskovavat? Ako zaistit rovnake rozostupy medzi zavitmi? Ako to
> zautomatizovat aby s tym bolo co najmenej roboty? Tych platni je treba
> minimalne 64, takze kazda usetrena hodina pri vyrobe jednej cievky
> znamena usetreny tyzden pri vyrobe vsetkych...
> Cele by to malo byt pomerne "vzdusne" pac tie kable bude treba chladit
> prudom vzduchu.

Nevim jestli to splni podminku vzdusnosti, ale nekde jsem videl
takove plastove roury asi 30cm prumer 1cm sila steny v nejake prodejne
stavebnin. Kdyby se upla do velkeho soustruhu (pomoci nejakeho pripravku),
nastavil se posuv na 5cm/otacka (to je asi blbost co ?) a do suportu se
chytla truhlarska horni frezka s pulkulatou frezou, tak by to do te roury
mohlo frezovat hezkou drazku pro ukladani kabelu :-)