Re: OT: Re: Předání parametrů v PHP

Petr Zahradnik clexpert@clexpert.cz
Středa Září 20 18:03:00 CEST 2006

Puvodni zprava ze dne 20.9.2006 od Bitovod:

> Ano, tak to je jeden o koze, druhy o voze - predani hodnot odkazem
> (www.server.cz/clanek.php?id=51) podle meho opravdu NEMA nic
> spolecneho s formularovou metodou GET, tim mene POST... V tom
> pripade si rozumime - predavat hodnotu odkazem je rozumne a casto
> nutne, k pouzivani metody GET ("<form action... method=get>") mne (s
> vyjimkou interface goooooglu) zatim nikdo nepresvedcil.

Nevim sice vubec, na co to dohadovani je, delejte si kazdy, co chcete.
Ale jestli jde o vyhody pouzit GET ve formulari, je to vhodne prave v
pripade, kdy se ma dat napriklad hledat pres formular, a zaroven
posilat odkazy e-mailem ci jinou cestou, pripadne na ne primo
odkazovat z webu.

Priklad: Budu mit prepravni spolecnost a chci nabidnout zakaznikum
informace o zasilkach. Chci to poskytnout minimalne tremi zpusoby. Za
prve jako formular, kam zakaznik napise cislo zasilky, za druhe to
chci posilat mailem po prijeti zasilky do systemu, za treti chci
zobrazit vazby na vice spojenych zasilek. Proc bych mel zbytecne resit
nacitani jak GET, tak i POST, kdyz to muzu udelat pouze pomoci GET?
Reseni bude trivialni a navic nebudu duplikovat dva zpusoby prebirani
informaci, a snizim tim i zaroven pocet moznych chyb a aplikaci.

Petr Zahradnik, pocitacovy expert

Petr Zahradnik, Computer Laboratory
Obvodova 740/14, 400 07 Usti nad Labem
ICQ: 21215917, MSN: clexpert@clexpert.cz