Spolehlivost TCP/IP prenosu po internetu

Lukáš Grepl L.Grepl@sh.cvut.cz
Pondělí Září 18 17:26:00 CEST 2006

Zdravim konferenci,

mam takovou spise filozofickou otazku.

Jak moc se da u TCP/IP spojeni spolehnout na to, ze data projdou na
druhou stranu v nezmenene podobe? Jde mi o to, jaka je realna
pravdepodobnost, ze dojde k chybe v prenosu takove, ze se na vystupu
objevi jinak data, nez byla na vstupu. Nezajima me v tuto chvili, ze
muze dojit k preruseni spojeni nebo ze nedojdou data na konci streamu.
Jde mi ciste o moznost prijeti chybnych dat uprostred streamu, at uz z
jakehokoliv duvodu (napada me napr. nedetekovana chyba prenosu ci nejaka
chyba routeru).

Tedy v podstate: jaky je BER u TCP/IP po internetu? Muj odhad je tak
10^-10 az 10^-12. To je zhruba jeden bit na 1-100GB dat. Tipnete si
nekdo vice nebo mene, pripadne za jakych okolnosti?

Lukas Grepl