Nefunkcni CNC stroj?

Tomáš Tomáš tom.tore@seznam.cz
Středa Září 13 20:59:57 CEST 2006

Kolega ma ve firme CNC stroj, vlastne lis, ktery prestal fungovat.
Dokumentace veskera zadna, vyrobeno kdesi v Italii.

Dnes jsem si s tim par hodin hral a zatim jsem zjisitl nasledujici.
Neni to nic sloziteho, stul s pohybem v ose x a y priveze material pod lisovaci valec (300mm siroky hydraulicky valec) a buch.
Cele to ridi 486DX 133, ovladaci sw je dosova aplikace.
Po zapnuti stroj zahybe osama x,y a pomoci koncaku si odmeri 0.
Pokud pak zadam pozici na kterou by mel najet tak, se osy rozjedou, stul trochu cukne, vse se sastavi a nic se nedeje.
Osy tvori kulickovy sroub s  krokovym motorem. Parametry motoru ted nemam po ruce, ale motory maji uhliky.
Na jednom z motoru byla trochu ohnuta osa a motor sel  ztuha, nicmene se mi podaril uder kladivem za 500 a ted se to toci celkem dobre.

Mate nejaky napad v cem by mohl byt problem?
Puvodne jsem podezrival motor, ale inicializacni odmereni 0 probehne OK.

Dekuji za kazdou radu.