OT [MECH] Eloxovani a zavity

Filip Kotouček - MP Media s.r.o. Filip.Kotoucek@mpmedia.cz
Středa Září 13 00:16:14 CEST 2006

Elox pokud vim rozmer vyrazne nemeni, nebal bych se toho
Pozor elox je vlastne korund - tj extremni tvrdost povrchu
Nedoporucuju nasledne obrabet natoz delat ty zavity rucne
Kolmost se opravdu spatne chyta a zhati to jinak celkovou presnost vyrobku

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On Behalf Of Ales Prochaska
Sent: Wednesday, September 13, 2006 12:07 AM
To: hw-list@list.hw.cz
Subject: OT [MECH] Eloxovani a zavity

Nemá někdo tušení, jestli se mají závity do duralu dělat před eloxováním nebo po něm?

Když je budu dělat před eloxováním, tak je můžu frézovat, můžu to pocintat olejem nebo chladicí kapalinou, ale během eloxování mi je to může (?) poničit nebo já nevím co.

Dělat je po eloxování znamená ručně (míněno elektrickým šroubovákem) takže nebudou přesně kolmé, budou mít potrhaný povrch protože závitník to nikdy neudělá dokonale a kvůli eloxu to můžu mazat jenom vodou.

Rozhodující je, co s těmi závity udělá elox, jestli se jich nedotkne nebo jestli ta kyselina třeba může ožrat hřebeny závitů nebo z M3 udělat M3.5 :-). A to je to co nevím.

Dík za případné odpovědi.

Aleš Procháska