Prieskum verejnej mienky: Verite integrovanym resetom?

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Úterý Září 12 19:54:48 CEST 2006

> chcel by som sa opytat na vseobecnu mienku o resetovacich obvodoch
> zaintegrovanych v jednocipoch.
>
> Doverujete im?

Ano ale musi mit vlastni oscilator a musi byt nulovan nejakou sekvenci a
ne jen jednim zapisem. A pokud po zapnuti jiz nejde vypnout nebo je
rovnou vzdy zapnuty. Pak nevidim zadnou vyhodu externiho resetu. Pokud
jde o reset podle napajeni (POR a BOD) tak vyhody externich jsou moznost
nastavit velikost a misto snimani napeti a dobu nabehu. Ovsem dost
internich resetu maji toto nastavitelene a pak zbyva jedina vyhoda
snimani napeti pred procesorem pokud je to potreba.

> Prosim v odpovedi uviest aj typ jednocipu, charakter aplikacie (hracka -
> priemyselna aplikacia - kriticka zalezitost typu pacemaker; druh
> napajania, moznost ci nemoznost zasahu obsluhy) prip. ine relevantne
> okolnosti.

Zatim jsem mel moznost pracovat s ineternim resetem u nejakych klonu x51
od Atmela, PIC, nejakych NEC a u eZ8 v ruznych aplikacich. Nevim o
zadnem problemu u typu ktere jsem poznal. Protoze na Atmel a PIC tu jsou
zkusenejsi tak pouze:

NEC 78K...
uz si moc nepamatuji, u typu ktere jsem pred lety pouzival tak byl pouze
WDT ale ne obvod POR ani BOD, toto se muselo resit externe.

ZiLOG
eZ8:
- interni 24bit timer s rc oscilatorem 50 nebo 10kHz (podle typu)
- resetuje se sekvenci 3 zapisu
- da se pouze zapnout za behu programu, zapnuti neni urceno zadnym bitem
pri nahravani programu.
- POR i BOD obsazeny, nastaveny pevne (napejeni je v rozsahu 2.7-3.6V
takze jsou nastaveny na cca 2.7V)
- mozno nastavit jestli WDT ma primo resetovat nebo vyvolat
nemaskovatelne preruseni
- pri behu debugeru na chipu je WDT pri zastaveni na breakpointu
samozrejme ignorovan
- funkci jsem overil a zatim jsem se nesetkal s problemem.
eZ80:
dela s nimi prevazne kolega, kdyz tak zitra zkusim zjistit vice.
ZNEO:
vzhledem k tomu, ze jeste neni ve vyrobe tak nemohu slouzit ;)

> Skusim to potom zhrnut (ak bude co :-) ).

No snad bude, JB urcite fundovane prida PIC, MK muze taky dost referovat
(akorat ted nejak neprispiva) a urcite se najdou i dalsi.

> Dakujem

Nemate zac ;)

> wek

Pavel