RE: Sakra, já už blbnu...

Pavel Kořenský pavel.korensky@dator3.cz
Sobota Září 9 02:20:15 CEST 2006

Ale ne, obojí je OK.

Nicméně už jsem to našel. Docela kuriosní souhra náhod.

Nedávno jsem dělal něco, co vyžadovalo přítomnost TV, HDD rekordéru a
dalších věcí, takže jsem si osciloskop a jeden měřák přestěhoval do
pracovny.
A protože jsem byl líný to stěhovat zase zpět do dílny, tak jsem ten
bastl odlaďoval na stole v pracovně. Oba stoly v pracovně jsou
historické dřevěné kousky, natřené šelakovou politurou. Normálně to
nevadí, běžně dělám to, že bastly ladím na těch stolech.
Jenže co čert nechtěl, minulý týden jsem byl s mladou na dovolené a moje
drahá, děvenka moje starostlivá, mně chtěla udělat radost. Takže v
pracovně pečlivě otřela prach, srovnala nějaké papíry podle velikosti
(Grrrrrr...), vyluxovala a krom jiného natřela ty stoly nějakou
leštěnkou na dřevěný nábytek.

Přišel jsem na to víceméně omylem, když jsem vzal bastl do dílny a pod
lupou jsem zkoumal, jestli tam není nějaké svinstvo na tišťáku nebo tak.
Když jsem to v dílně píchnul na jiný měřák, ukázalo to odběr cca. 5 uA,
což je fajn a zhruba to, co jsem očekával. Takže jsem si pogratuloval,
že jsem vymetl svinstvo, odnesl jsem to zpět do pracovny a ouha, zase
odběr cca. 50 uA.
Zpět do dílny, 5 uA, zpět do pracovny, 50 uA, vezmu modul do ruky, abych
znovu přicvaknul upadlý krokodýlek od sondy osciloskopu, zašilhám
podvědomě na měřák a bum - 5 uA odběr. Položím na stůl a bum - 50 uA
odběr...
Jen tak orientačně jsem do povrchu stolu zkusmo píchnul sondy od měřáku
a ono to má cca. 80 kOhm na cm. vzdálenosti. :-(
Takže jsem mé drahé přednesl kratší řeč o nevhodnosti nadměrného smyslu
pro čistotu a asi půjdu spát s dobrým pocitem, že problém je vyřešen.

Mimochodem, co to je za šmejd ty leštěnky, že je to vodivé i po týdnu ??

Zdraví PavelK