Zesilovac 27MHz

J. Polivka jpolivka@mbox.vol.cz
Čtvrtek Září 7 22:46:13 CEST 2006

Nevim o jakem roce mluvite, ale v jiste dobe se tady vyskytovyly obcanske
radiostanice v pesmu 27 MHz s vykony, ktere nepresahovaly par mW. Po SM
revoluci se to rozjelo merem k velkemu rozsireni OR a pouzivani zesilovacu a
velkych anten. To proste prinesla doba. Samozrejme, ze tato sluzba byla jako
sekundarni, kdo by si pustil takovy ksindl trvale do pasma.
Pasmo 27 MHz pro mne bylo zajimave pokud z toho plynuly penize. Tak to
proste je. Nikdy jsem neprodaval zesilovace.
J. Polivka

7.9.2006, 22:24:45

Historicky vzato byli doktori na 27Mhz prvni. A protoze to pasmo tak
zabordelovali, ze se k nicemu kloudnemu nehodilo byl zde posleze
povolen provoz obcanskych stanic, ovsem jako sekundarni sluzba. Ale to
je historie, dneska je to mozna jinak.

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo@centrum.cz

--
Daniel Valuch napsal:

> tymto by som sa velmi nezaoberal, pan tvrdi ze vedia co robia. My sme
> mali tiez 5k od letiska nainstalovanych 52MW kontinualneho vykonu na
> 352MHz a pristavacie systemy pracuju na 350 a nikto sa nestazoval :-)
> b.

modelářském pásmu používat stovky W až několik kW (IRF530 nekolik jednotek
az desitek paralelne) a ještě si to dělat podomácku člověkem, který o tom
zjevně nemá páru. Ať už jde o terapeutické nebo jakékoliv jiné účely. To že
se v nějaké knize píše, že je možné takto 27MHz použít ještě neznamená že je
to legální.