[OT] mobilni pripojeni & wifi

Jaroslav Buchta buchta@compelson.cz
Středa Září 6 09:47:18 CEST 2006

Rad bych se jen pripomenul s mym problemem, nejak to zapadlo v diskusi o
bordelu na disku ;-) To mate vsichni doma natahany draty?

-----Original Message-----
From: hw-list-bounces@list.hw.cz [mailto:hw-list-bounces@list.hw.cz] On
Behalf Of Jaroslav Buchta
Sent: Wednesday, September 06, 2006 7:36 AM
To: 'HW-news'
Subject: RE: [OT] mobilni pripojeni & wifi

S dovolenim bych problem posunul do dalsi dimenze, oprasuju Wi-Fi pro
domaci sit. Mam asi 3 roky starou sitovku a problem, ktery zkusim
popsat. Predem upozornuju, ze nejsem v sitich moc sbehly a tak mozna
delam banalni kravinu.

Karta v PC: Realtek RTL8180, PCI, na druhe strane NB s Intel cipem 2100.
Nastavim ad-hoc sit na obou stranach, WEP sifrovani a zadam klic (jeste
jsem nepochopil kdyz tam automaticky klic, tak se muze k siti pripojit
kdokoli, nebo ne?) Kdyz to takhle nastavim, pripojim se z NB a funguje
to k plne spokojenosti. Na PC jsem zkousel konfigurovat pod windows I
realtek utilitou a funguje oboje. Problem vznika po restartu PC, kdy se
z NB nepripojim, skonci to na nacitani IP adresy (DHCP) Staci se na PC
prihlasit a otevrit dialog pro nastaveni teto ad-hoc site, potvrdit OK a
pak se pripojim. Zkousel jsem menit vsechno mozne, I automaticky klic,
ale nezda se mi, ze by to melo vliv.

Takze, prvni otazka, je v teto siti ad-hoc mozne se pripojit z jednoho
pocitace k druhemu, aniz by na tom, ke kteremu se pripojuji nekdo neco
delal (krome zapnuti)? Nebo je z principu nutne se manualne spojit z
obou (to by vysvetlovalo, ze je mozno klic pridelit automaticky a
zaroven se nepripoji cele okoli ;-) ) Klidne koupim novou kartu
(nejradsi USB) nebo AP, pokud mi nekdo potvrdi jak to rozchodit abych
mel pripojeni do netu z celeho baraku (spojeni ven je pres 4G modem od
T-Mobilu, zatim funkce bez vyhrad, rychlost 60-70kB/s coz odpovida
tarifu 512kb/s :-) )

Predem dekuju za kazdou radu, nerad bych koupil novou wifi kartu a
zjistil, ze to proste nejde...