[OT] Stavba, z ceho a jak stavet bylo (Jak napajet trvale bezicispotrebice )

Novotný Pavel novotny.pp@atlas.cz
Úterý Září 5 17:53:23 CEST 2006

Tot otazka, Argon snizuje koeficient prostupu tepla k o 0,3 W m-2 K-1 oproti
vduchu, tzn. typicke termoizolacni sklo ThermoPlus od Gaverbelu ma pri
slozeni 4mm Float, 15mm mezera, 4mm Planibel k=1.4 pri plneni vzduchem a
k=1.1 pri plneni agronem, respektive k=1.0 pri plneni kryptonem.
Problem vsak je, ze nic, tzn. ani lepeni skel neni dokonale a tak drive nebo
pozdeji (cca 5let) klesne podil argonu v okne pod mez kdy ma fakticky
vyznam. Je tedy otazkou zda se vubec zvyseni ceny diky argonu za onech x let
kdy ma nejaky prokazatelny vliv vubec vrati?!

Bylo by to zajimave tema na nejakou studentskou praci, ale kde vzit ona
prislusne vyzrala okna tak aby se dala otestovat smes plynu v jejich ramech
:-)

> P.K.

Ale musite trvat na tom aby byla plnena argonem, oni na to dodavatele
casto "zapominaji", pricemz ten argon tam dela vic nez samotna trojitost.

Ales Prochaska