[OT] Stavba, z ceho a jak stavet bylo (Jak napajet trvale bezicispotrebice )

Novotný Pavel novotny.pp@atlas.cz
Úterý Září 5 15:21:03 CEST 2006

Jakou mam kvalifikaci, pokud se ptate na tu akademickou, tak dve vysoke
skoly technickeho smeru z nich jedna se o stavebnictvi trochu otrela,
pripoustim, slo o stavby o nekolik radu vetsi, nez jsou stavby budov :-).
Nicmene bych to povazoval za solidni zaklad pro jakys takys prehled v
zakladni fyzice.
Hlavne vsak za sebou mam rekonstrukci klasicistni budovy a cca 5 let priprav
na stavbu sveho domu, v kterych jsem se o to, jak a z ceho stavet cile
zajimal.
Me zkusenosti zhruba odpovidaji tomu, co zde jiz popsal puvodni tazatel, ale
to ted nechme stranou.

Co se Vam na mnou navrhovanych variantach nezdalo?
Mate strach z vlhkosti, i bez pocitani rosneho je jasne, ze u 15 s 30cm EPS
vyjde tento do EPS, ktery je de fakto nenasakavy.
Pripada vam 24cm zed staticky nedostatecna, neni i patrovou budovu lze
postavit z 17.5cm cihly. Ze to nechteji nekteri projektanti navrhovat je
smutny fakt, ono je to nuti pri praci myslet a mysleni boli. A pak cim je
stavba drazsi tim je cena projektu relativne nizsi (lepe se schova v
nakladech).
Pripada vam divne proc, tak nestavi vsichni, nejste sam :-)
Nicmene ono nejde o nejaky muj vymysl, ktery jsem vymyslel, kdyz jsem zrovna
nepiloval kolecka do sveho perpetum mobile, ale o, ve svete celkem beznou
vec. V Rakousku, Nemecku a atd. se dnes bezne stavi s 30,45, ale i 60cm
tepelne izolace v obvodove stene. Na me "odbornici" pred par lety koukali
jako na exota, kdyz jsem chtel do zdi 25cm EPS s tim, ze to je nesmysl, zed
nebude dychat, v lete bude v dome silene vedro a radu dalsich zarucenych
pravdy. Nicmene i v CR je jiz rada lidi, kteri se snazi stavet prozirave a
napriklad 25 ci 30cm EPS na 24PT je kombinace pouzita na cele rade staveb. U
firmy Velox (stavebni system beton+ ztracene bedneni) hledaji nekoho, kdo by
si "troufnul" na 20-25cm EPS a oni svuj system mohli oznacit za super
izolacni :-)

Doporucuji prknout do diskuze na www.tzp-info.cz, http://www.i-ekis.cz/

>Mozem sa prosim spytat, aku odbornu (t.j. v tomto pripade stavebnu)
kvalifikaciu mate?

Neberte to prosim ako urazku, ale ja by som napr. nechcel mat v dome
elektrorozvod navrhnuty nasim stavbyveducim (hoci uz urcite takych
rozvodov videl spusty).

Inaksie povedane, ste si celkom isty, ze Vami navrhovana varianta nema
nejake na prvy pohlad skryte principialne zadrhele? (tym nechcem povedat
ze ma, len si nedovolujem tvrdit, ze nema)

wek

Novotny Pavel wrote:

> Ono je to cele o filosofii reseni, obvodova stena ma tri zakladni funkce,
> nosnou, tepelne izolacni a akumulacni. Pokud pouziji jednovrstvou stenu,
> musim se najit prvek, ktery co nejlepe plni vsechny funkce nosne steny.
Tim
> je napriklad cihla Porotherm, ktere ma jak funkci akumulacni, nosnou i
> tepelne izolacni, zadnou z techto funkci vsak neplni 100% nebo pouzit
> sendvicove zdivo a oddelit od sebe vrstvu nosnou/akumulacni a vrstvu
tepelne
> izolacni. Porovnejme financne a stavebne technicky nekolik reseni

atd.