jaky osciloskop

Pavel_t pavel_t@centrum.cz
Úterý Září 5 11:56:54 CEST 2006

> chci si udelat radost a koupit si nove oscilo. mel by mit kolem
> alespon 100MHz, 2 kanal, digi. Zakoukal jsem se do Tektronixu
> TDS1012. nebo neco lepsiho za podobnou cenu? kde koupit vyhodne?

S vyberem jineho Vam nepomohu ale mam zkusenosti s nekolika TDSxxxx
(cisla si nepamatuji a na svuj se ted nepodivam protoze jej ma zapujcen
kolega)

1) zatim nebyl jediny problem co se tyce spolehlivosti, krome sond ktere
  jsme mechanicky opotrebovali zadny problem natoz nutnost opravy.
Osciloskopy pouzivame temer kazdy den nekolik hodin.

2) velmi dobre ovladani temer jak analogovy osciloskop takze i clovek
ktery jej nezna je schopen velmi rychle zacit merit.

3) maji vysokou samplovaci frekvenci (1GS) a tak neni zobrazena krivka
nijak prumerovana z vice vzorku tak jak to delaji nektere levnejsi
digitalni osciloskopy. Prumorovani lze samozrejme zapnout.

4) modely ktere mame maji bohuzel malo pameti, ale delaji se i modely s
vetsim mnozstvim pameti s nimiz ovsem nemam zkusenosti. Stejne jako s
barevnym displejem.

5) pouzivame je prevazne na sledovani cislicovych signalu ale i na
analogove veci je pouzitelny. Ovsem o mereni analogovych veci by Vam asi
lepe poreferoval nekdo kdo jej na to vice pouziva.

6) bohuzel mi to pripada, ze cim novejsi model, tim pomalejsi ovladani a
start. Mereni je samozrejme rychle.

7) hmotnost a velikost neni problem ale nejsou bateriove coz "na stole"
nevadi ale mereni "venku" je problematictejsi. Proto jsem si poridili
jeste maly rucni bateriovy, ten co maji ted nove v GM a nekolikrat se
zde uz probiral.

Pavel