wiegand protokol

Lubor Otta butan@geoinvest.cz
Úterý Září 5 10:49:20 CEST 2006

Zdravím konféru.
Je tu někdo znalý RFID karet, mohl by mi vysvětlit pozadí zmíněného protokolu?
Zprvu jsem si myslel, že ten protokol leze přímo z karty a že čtečka obsahuje jen nějaký jednoduchý separátor manchestr kódu. Pak jsem si přečetl popis karetního čipu 4102, a nabývám dojmu že dostat z něj ten wiegand není tak triviální, že musím data zdekódovat, ověřit příčnou i podélnou paritu, a pak už je mohu klidně odeslat na sériovou linku. Wiegand mi příjde jako nějaký anachronizmus.
Kde je tedy kouzlo toho zmíněného protokolu, mohu na jeho sběrnici dát více snímačů paraelně? Nebo proč vůbec vznikl??
Dík,
Lubor