OT: Technicka z metra z Parize

Michal Grunt michal.grunt@volny.cz
Neděle Září 3 18:43:58 CEST 2006

Ted jsem se vratil z Parize (nadherne mesto) a mimo jine jsem byl v
metru (pro zajimavost maji 14 linek...). Kdyz prijizdel protijedouci
vuz, vsiml jsem si krome toho, ze jezdi po kolejich :) taky to, ze ma
na zeleznem kole pridelane kolo s pneumatikou. Vedle koleje je plat
siroky asi 20cm, po kterem jezdi pneumatika (o neco vetsi jak od
auta). A aby toho nebylo malo jak jsou tam dalsi pneumatiky, ktere
jezdi vertikalne po vodicich listach (asi aby metro vodilo v
zatackach, nebo i po rovine), ktere jsou pridelane skoro po cele delce
trate, krome vyhybek.

Nema nekdo poneti, proc metro jezdi po pneumatikach? Jake jsou vyhody?
Vzdyt to musi mit silenou spotrebu energie, preci jenom pneumatika ma
daleko vetsi valivy odpor vez zeleznicni kolo, ktere jede po koleji...

--
Michal Grunt