vetrne elektrarny

aze azehw@volny.cz
Neděle Září 3 12:36:58 CEST 2006

Neni to treba tak, ze provozovatel/investor techto vetraku simuluje provoz a
pres prislusne elektromery "dodava" do site jinou elektrinu kterou nakoupi
za 3 a za 6 Kc/kWh "vyhodne" proda (nevim presne neznam dotovane vykupni
ceny) ? Technicky to mozne je. Investice prece musi mit kratkou navratnost.
S podobnymi ekonomickymi uvahami jsem se setkal u fotovoltaickych
"elektraren".
AZE

----- Original Message -----
From: "Blue Barons" <blue.barons@gmail.com>
To: "'HW-news'" <hw-list@list.hw.cz>
Sent: Sunday, September 03, 2006 11:56 AM
Subject: RE: vetrne elektrarny

Také pěknou neděli, účiník samozřejmě indukčnost(motor) kompenzuje oproti
kapacitám(kondezátorům) zapojeným v síťi.

Jsem se ale zřejmě mylně domníval, že to jsou větrné !elektrárny!.

Pokud však nedodávají elektrickou energii do sítě, ale odebírají ji, tak to
není větrná elektrárná, ale obyčejný "ohromný větrák",
ale nějak mi uniká ten smysl neb elektrárna má elektriku vyrábět a né
spotřebovávat. Tak nevím, ale asi budeme potřebovat další
Temelín, abychom uživili i ty "ohromné větráky". :-(((

B.