OT: [mech] Frezovani

Ales Prochaska prochaska@alsoft.cz
Sobota Září 2 15:09:57 CEST 2006

To jako kulate diry? Nebo hrany obdelnikovych otvoru?

Proxxon neznam, mam jen takovou rucni pidivrtacku Proxxon, ale to asi
nebude ono. Ale jestli jde o hrany obdelnikovych otvoru tak muze byt
problem v nedostatecne tuhosti kdy freza vlivem rezne sily odskakuje
nebo o vuli v pohybovych sroubech kdy se naopak zakusuje. Pomuze
snizeni hloubky zaberu, zmena otacek (opravdu zmena - snizeni nebo
zvyseni (to se krasne projevi treba u plexiskla), nutno vyzkouset),
zmena posuvu nebo v pripade vuli nesousledne frezovani. Vzdycky je
take potreba zkusit jiny nastroj.

Jinak frezka se vzdycky obsluhuje jen jednou rukou, s vyjimkou borcu
kteri jsou schopni tocit jednou klickou rychlosti sin(t) a druhou
cos(t). Ja myslim, ze jestli potrebujete rukou vic tak bude to asi
znamena, ze je potreba tam doplnit nejake srouby na zafixovani vsech
ostatnich os, tim se zaroven taky trochu zlepsi tuhost.

Kdyz tak napiste jake mate otacky, vykon vretena, obrobek a frezu
(HSS/SK, prumer, kolik britu a jestli se s ni daji holit chloupky na
ruce).

Ales Prochaska