OT: jakou poridit videokameru?

Aigor Aigor@seznam.cz
Úterý Říjen 31 22:31:09 CET 2006

* kazety se v PC samozrejme pouzivaji, ono zalohovat (pravidelne) treba 1TB dost dobre jinak nejde ;-)
  a pocitejte s tim, ze takove mechaniky nejsou orezavatka za par korun - coz je mozna duvod, ze o nich
  bezny (domaci) uzivatel nema casto tuseni.
* cetnost poruch u zakladani kazet je pochopitelne, co jineho se tam taky muze porouchat ? A od te doby
  co jsem kameru prvne pujcil do ruky manzelce je mi i jasne proc :-) Staci zatlacit na neco na co nemate
  nebo jindy nz mate a pak se to nascita a jednou se tam logicky neco zasekne. Ale to je potom v rukach ;-)
* komprese na miniDV a DVD je jako porovnavat TIF s JPEGem. Jednoduchou uvahou dojdete k tomu, ze pokud
  z kazety da hodina kolem 15GB a na DVD asi 4GB, je tam komprese o dost brutalnejsi. To ze DVD neobsahuje
  jenom klicove snimky znamena ze i pri obycejnem strihu se musi dekodovat a znovu zakodovat, takze uz tak
  osizena kvalita jde do haje. Ja osobne delam z miniDV kompilaci na DVD oddelene pro sledovani na TV a
  pro sledovani na PC (do budoucna v prehravaci + LCD) komprimuji do lepsi kvality do DivX/XviD
* ze znacek kolem hladiny 20.000,- (nasleduji moje nazory, ktere se nemusi ztotoznovat s jinymi...)
* Sony, ma idiotske ovladani, zkuste si behem nataceni smrdlat prstem po LCD misto pouzivani beznych
  tlacitek, navic snimace celkem dost sumi, i kdyz ty novejsi jsou vazne pekne, pak je ale vysoka cena
  a to ovladani...
* JVC je neco cemu jsem nemohl prijit na chut, snad jedinou vyhodou je relativne dostupny DV vstup u
  nekterych modelu, obecne se jim pripisuje mizerna optika objektivu a po vyzkouseni me prisly proste
  takove nemastne, neslane...
* na Canon sice nedam dopustit ve foto, ale u kamer je na spici az u (polo)profi kamer, ty zakladni v
  uvedene cenove hladine jsou parametry i vykonem vetsinou podprumerne nez "silna dvojka" Sony & Panasonic
* Panasonic, vyhovuje ovladani (pomoci joysticku, nemusim lovit tlacitka), ceske menu (oceni manzelka),
  levny 3CCD (subjektivne to je na tech barvach skutecne poznat) a Leica-Dicomar optika, navic u GS280 a
  GS300 uz je pouzity opticky stabilizator (neplest s elektronickym u konkurence), takze volba byla
  celkem jasna.

A abych nezapomnel, rozhodne NEVERTE tem blabolum, co vam navykladaji prodavaci ve "specializovanych"
obchodech, doporucuji radeji diskuse na internetu ktere jsem uvadel v prvnim prispevku, je az k neuvereni
jake nesmysly jsou vam schopni prodavaci tvrdit - konkretni zkusenosti z Datartu, ElectroWordu, apod.

Aigor