rezistory na datovych linkach...

Jookie joo@kie.sk
Pondělí Říjen 30 18:55:29 CET 2006

      Ahoj vsetcia!

Davnejsie som sa informoval tutok na HW-liste, ci je vhodne davat na
datove linky veduce po kabloch nejake odpory. Odpoved bola 'ano', dnes som
si to pekne odskusal osciloskopom a vyslo mi z toho toto:

http://joo.kie.sk/satandisk/pics/cs_line.jpg

Bez rezistora mi to robi dost zvlnenie na urovni L (lezie to nazad asi do
1.5V, co by uz mohla byt uroven H), takze je jasne, ze tie rezistory su
tam nutnostou. Otazkou teraz ostava, ci tych 33 ohmov nie je malo a ci by
nebolo vhodnejsie tych 120 ohmov - tam sa uz vsak zaobluje nabezna hrana...

Inac toto rozhranie som nebol schopny analyzovat pomocou miniLA, lebo vzdy
ked som ho tam pripojil, tak zariadenie na zbernici sa zadrhavalo ;-)
(nefungovalo dobre). Pozrel som sa pomocou osciloskopu, a po pripojeni na
signale nebolo vidiet ziadnu zmenu, tak teraz netusim kde moze byt tuto
hacik.

Tak ake su vase nazory a postrehy na vec?

S pozdravom
   Jookie