mikroPascal, Soft UART a PIC12F675

Snail Instruments snail@snailinstruments.com
Středa Říjen 25 10:28:32 CEST 2006

At 07:05 PM 10/24/06, you wrote:
>konfiguraci INTOSC CLKOUT - dost jsem se podesil kdyz jsem nameril jen
>984kHz misto cca 1MHz. Zkousel jsem jak je to citlive na tu kalibracni
>konstantu a nebyl problem to aproximaci na druhy pokus naladit na
>1004kHz pri hodnote 157. Tech 160kHz odchylka mi prijde jako zatracene dost.

PIC12F675 ma toleranci interniho oscilatoru 2% pri 25st/3V a 5% pres
rozsah teplot a napajeni. Jestli je odchylka 16%, tak uz to asi
nebude puvodni kalibracni konstanta. Zkuste si u cerstveho kusu
napred precist konstantu a potom ho testovat.

>Nemam bohuzel zadnu jiny 12F675 abych to zkontroloval, ale nemohl by to nekdo
>zkusit zda jim to takhle keca?

Nekeca, delam s tim treba 36 a 40kHz signal pro IR detektory a tam by
se 16% odchylka uz zasadne projevila na citlivosti (coz by odberatel
zjistil velice snadno a hodil mi to na hlavu). Par prvnich kusu jsem
promeroval a funguje to dobre.

>Protoze jestli ano tak budu rad kdyz to
>bude schudne rozbehat aspon na 300bps. :-(((

Provozuji na 12F675 sw uart s internim oscilatorem na 9600Bd,
zarizeni se do dnesniho dne vyrobilo 142ks. V procesoru bych teda
chybu nehledal :-)

Jeste me napada - PIC16F688 ma hw uart a cena je velice podobna
12F675, jestli to neni na stotisicove serie, kde ma vyznam setrit
koruny na ukor slozitejsiho software, zvazil bych ten 16F688.

J. Hanzal