pokazeny LCD monitor - LG Flatron 566LE

Jan Waclawek wek@evona.sk
Pondělí Říjen 23 13:12:52 CEST 2006

Pokazil sa mi monitor - 15" LCDcko LG Flatron 566LE.

To samozrejme cloveka nastve, najma ked je to doma, v nedelu, a ma pred
sebou kopec prace. Nechal som zapnuty komp, a ked som sa k nemu vratil,
obraz na monitore bol invertovany. Negativ.

Ze je to monitorom si myslim preto, lebo aj ked ho zapnem bez pripojenia
kompu, vypise nieco v zmysle "NO SIGNAL" ciernym na bielom, kym predtym
to pisal bielym na ciernom.

OSD funguje, ale vsetky nastavovatka (jas, kontrast) su naplno a ich
menenim sa takmer nic navonok nemeni; navyse nastala aj akasi skleroza,
pretoze si v prislusnej polozke OSD nedokaze spomenut na svoje vlastne
meno a seriove cislo.

Samozrejme som ho rozobral a samozrejme mi to bolo na dve veci, pretoze
som v nom nenasiel nic co by som necakal: zdroj, samotny panel a doska
prevodnika z VGA na LVDS ktora podla vsetkeho zabezpecuje aj OSD. Podla
mojho chapania veci je problem v tejto doske. Je na nej tucna asfaltova
placka s milion nozickami, co ocividne zabezpecuje samotny prevod
VGA/LVDS; ako riadiaci jednocip je tam winbondovska '51tka 78LEcosi, a
priplacnute su dve 3voltove I2C EEPROMky, jedna je tusim 24LC08 a druha
24LC16, a, cudujsasvete, obe su DIL a v paticiach...

Ja som uz taky naivny ze si myslim, ze veci maju byt poriadne a nemyslim
si, ze by som mal vyhadzovat 3apolrocny monitor; najma ak LCDcko ako
take podla vsetkeho funguje...

Takze, ak niekto ma nejaky tip, ako dalej...

wek