mikroPascal, Soft UART a PIC12F675

RV vicek.radek@cpost.cz
Pondělí Říjen 23 13:13:37 CEST 2006

Jan Waclawek napsal(a):
> Mno, este stale si myslim ze na to idete nespravne.

> Skusili ste sa na to mrknut s tym disasemblerom (resp. jednoduchsie je
> asi to nejako dostat do mplabu)? Delay je delay ale tie operacie
> medzitym netrvaju nekonecne kratko; a ak namiesto toggle pinu (ktorym
> ste to merali) tam date operacie vysuvajuce bity z bytu, tak to moze
> trvat inak.

Ne to trva stejne - mam v kompileru vestavene stopky a tak vim presne
jak dlouho trva smycka.

> Je mozne ze to bude "slapat dobre", ale moze tam byt trebars aj taka
> chyba ze to bude na hranici a ak pouzijete iny kabel alebo iny prevodnik
> urovni RS232 ktory tam vnesie malu asymetriu, tak zrazu sa moze objavit
> mnozstvo "zvlastnych" chyb... Samozrejme to nemusi vadit, ak Vam to
> ostava na stole a ak Vam nevadi, ze potencionalne raz budete badat,
> preco to nejde...

Jde o to, ze se snazim si udelat takovy maly merici a vykonny modulek -
3x analogovy vstup, jeden vystup s otevrenym kolektorem, LEDka na
signalizaci a RS232. Primarne je to urcene na pomala mereni - PC se
zepta a modul odpovi. Takze mi nevadi jit i na nizkou baudrate (klidne
300) a to jsem doufal, ze musim uchodit s dostatecnou toleranci i na
internim oscilatoru - prikazy budou par znaku stejne jako odpoved.

> PS. Nechapem preco sa chcete hrat s nastavenim oscilatora, ked
> ekvivalentne sa staci hrat s parametrom delaya, co je IMHO jednoduchsie...

To mozna jednodussi je, ale musel bych to delat pro kazdy konkretni PIC
- takhle se nacte kalibracni konstanta (nastavena z fabriky) do registru
a melo by to byt plus minus stejne.

> PS2. Aka je vlastne stabilita toho interneho RC oscilatora - a tym
> nemyslim typicku, ale najhorsiu hodnotu?

Nevim musim se kouknout, ale jak jsem psal tak jsem pocital s malou
rychlosti a kratkyma packetama.

Bohuzel v kompileru je nejaka bota a az ted mi odpovedeli z supportu co
mam vyzkouset pro to aby se mi ten PIC kalibroval. :-(

--
RadekCX - http://www.cncnet.info