Zazitky ze Dne otevrenych dveri na vetrne elektrarne
Milan Lysa
Milan.Lysa@progeo.cz
Pátek Říjen 20 14:43:14 CEST 2006
> Sspocitejte si jaka by byla obvodova rychlost vrtule pri
> vetru rekneme 150km/h.
> Je to stroj a muze na nem odejit nataceni cele veze, nataceni
> listu rorotu, obcas se na men neco vymenuje atd.
> Jde o nouzovou brzdu a pojistnou brzdu, ktera se rozhodne
> bezne nepouziva na zastavovani stroje. Zkratka takovy koncak
> a brzda posledni zachrany.
Cituji: "Nouzova brzda (ktera se spina velkym cervenym tlacitkem nebo automaticky pri odpojeni od site)."
Coz jsem pochopil jako ze to brzdi i kdykoliv pri vypadku site (bourka, atp.). Jako nouzova brzda to chapu.
"Je tam prevodovka do rychla 1:100 a 4-polovy generator, leze z toho 690 V s frekvenci 40-70 Hz, z tech se dela padesatka stridacem."
Tech 690V/40-70Hz se usmerni a stridac (neco jako v UPS?) z toho znovu dela xxxV/50Hz?
Nevěděl jsem, jestli třeba některá část z uvedeného nesmi běžet bez odběru nebo by to neslo prifazovat nebo tak neco.
> 2500E je docela sranda na velkych strojich typu velkostroj na
> dolech je rada bezpecnostnich prvku s cenou o rad vetsi a
> prezjiji jen jeden nouzovy stav.
> Berte to tak, ze na takovem 2500t tezkem stroji jsou sily,
> ktere dokazi v pohode ukroutit hridel o prumeru 800m v cene
> 30M, pak se nedivte, ze tam je pojistna spojka za 1M, ktera
> prezije jedno nouzove zastaveni :-) Pokud uvazite, ze to
> dokaze za hodinu premistit az 10000 m3 zeminy, je hlavni
> ztratou odstavka, nikoliv ta spojka.
800cm hřídelka, hezké, to musi chtit nejaky speci ridicak. Pravda ze ty stroje jsou obří.
Děkuji za odpoved.
Milan Lysa
Další informace o konferenci Hw-list