Zazitky ze Dne otevrenych dveri na vetrne elektrarne

Milan Lysa Milan.Lysa@progeo.cz
Pátek Říjen 20 14:43:14 CEST 2006


> Sspocitejte si jaka by byla obvodova rychlost vrtule pri 
> vetru rekneme 150km/h.
> Je to stroj a muze na nem odejit nataceni cele veze, nataceni 
> listu rorotu, obcas se na men neco vymenuje atd. 
> Jde o nouzovou brzdu a pojistnou brzdu, ktera se rozhodne 
> bezne nepouziva na zastavovani stroje. Zkratka takovy koncak 
> a brzda posledni zachrany.

Cituji: "Nouzova brzda (ktera se spina velkym cervenym tlacitkem nebo automaticky pri odpojeni od site)."
Coz jsem pochopil jako ze to brzdi i kdykoliv pri vypadku site (bourka, atp.). Jako nouzova brzda to chapu.

"Je tam prevodovka do rychla 1:100 a 4-polovy generator, leze z toho 690 V s frekvenci 40-70 Hz, z tech se dela padesatka stridacem."

Tech 690V/40-70Hz se usmerni a stridac (neco jako v UPS?) z toho znovu dela xxxV/50Hz?
Nevěděl jsem, jestli třeba některá část z uvedeného nesmi běžet bez odběru nebo by to neslo prifazovat nebo tak neco.

> 2500E je docela sranda na velkych strojich typu velkostroj na 
> dolech je rada bezpecnostnich prvku s cenou o rad vetsi a 
> prezjiji jen jeden nouzovy stav.
> Berte to tak, ze na takovem 2500t tezkem stroji jsou sily, 
> ktere dokazi v pohode ukroutit hridel o prumeru 800m v cene 
> 30M, pak se nedivte, ze tam je pojistna spojka za 1M, ktera 
> prezije jedno nouzove zastaveni :-) Pokud uvazite, ze to 
> dokaze za hodinu premistit az 10000 m3 zeminy, je hlavni 
> ztratou odstavka, nikoliv ta spojka.

800cm hřídelka, hezké, to musi chtit nejaky speci ridicak. Pravda ze ty stroje jsou obří.

Děkuji za odpoved.
Milan Lysa



Další informace o konferenci Hw-list